Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων - Μάιος & Ιούνιος 2019

 

Alex Dante plays F. Chopin’s Nocturnes | Παρουσίαση Album

Πέμπτη 23 Μαΐου 2019 | 21:00 | είσοδος ελεύθερη

Ο Αλέξανδρος Δανδουλάκης (Alex Dante) παρουσιάζει τον πρώτο του προσωπικό δίσκο με τίτλο Alex Dante plays F. Chopin’s Nocturnes που κυκλοφορεί από την Liberta Music σε βινύλιο και σε ψηφιακή μορφή (https://alexdante.bandcamp.com/releases). Η ηχογράφηση, η μίξη και το mastering έγιναν στο Unreal Studio από τους Αλέξη Μπόλπαση, Alex Ketenjian και Νίκο Δημητρακάκο. Το εξώφυλλο δημιουργήθηκε από τον GPO (Γρηγόρη Στασινόπουλο) ζωγραφίζοντας live κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας του Alex.

 

Φωτογραφία: Ντία Παπαδοπούλου

Γραφιστική επιμέλεια: Γιάννης Ράλλης

 

Αξίζει να σημειωθεί πως η πρώτη εμφάνιση αυτού του solo project πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.

 

Στο χώρο του ΚΕΤ θα διατίθεται προς πώληση το βινύλιο.

Alla D’alla

Δευτέρα 27 Μαΐου 2019 | 21:00 | 6€

Οι Alla D'alla είναι μια οργιαστική μουσική συνεύρεση τεσσάρων μουσικών, είναι το σημείο στο οποίο η free jazz των Ανδρέα Μνιέστρη (σαξόφωνο) και Ιάκωβου Παυλόπουλου (τύμπανα) συναντά τα ηχοχρώματα του Θάνου Πολυμενέα (κοντραμπάσο) και τους ηλεκτρονικούς ήχους του Σπύρου Πολυχρονόπουλου (laptop). Όλα αυτά σε μια συναυλία ελεύθερου αυτοσχεδιασμού με έντονες ηχοχρωματικές εναλλαγές και μουσικές εξάρσεις.

One Small Step

Tap Dance Trio

Τρίτη 28 Μαΐου 2019 | 21:00 | 6€

 

Οι νορβηγοί One Small Step σε συνεργασία με την Ελίνα Βαφειάδη παρουσιάζουν μία αυτοσχεδιαστική μουσική/χορευτική performance στο ΚΕΤ, στις 28 Μαΐου.

 

Αυτοσχεδιαστική μινιμαλιστική μουσική από τους Roger Arntzen (κοντραμπάσο) και Vegar Vårdal (βιολί) σε συνδυασμό με κλακέτες (Janne Eraker, Ελίνα Βαφειάδη), με στοιχεία τζαζ, σύγχρονης και νορβηγικής παραδοσιακής μουσικής.

 

Janne Eraker (κλακέτες)

Ελίνα Βαφειάδη (κλακέτες)

Roger Arntzen (κοντραμπάσο)

Vegar Vårdal (βιολί)

Obverse

Live Performance Installation

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τετάρτη 29 Μαΐου 2019 | 21:00 | 6€

 

Το Obverse είναι μια αναχρονιστική άποψη πάνω στο θέμα “Γένεσις” και “Προπατορικό αμάρτημα”. Η Εύα παρουσιάζεται ως ο πρώτος άνθρωπος που θυσιάστηκε για την απόκτηση της γνώσης. Το ενδιαφέρον στην ιστορία αυτή, από μια αλληγορική σκοπιά, είναι η διαχρονικότητα. Ο άνθρωπος, σε κάθε εποχή, ως θύμα ενός μεγαλύτερου σχεδίου που τον ωθεί σε αναπόφευκτα γεγονότα.

Στην performance Obverse αυτή η ιδέα προσεγγίζεται μέσα από τη χρήση καθρεφτών. Οι καθρέφτες είναι αναπόφευκτοι, αντανακλαστικοί, με ισχυρή παρουσία. Όπως με το απαγορευμένο φρούτο, έτσι και με τον καθρέφτη, δε μπορείς παρά να τον κοιτάξεις. Αυτό που θα βρεις μπορεί να είναι η απόλυτη αλήθεια, ή ένα κομμάτι της, ή ένα ψέμα. H γνώση ως δύναμη θα είναι πάντα το πιο ισχυρό όπλο.

Η Ομάδα: Η παραγωγή του έργου έγινε από την Emma Avedissian και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Ερυφίλη Δρακοπούλου.

Σκηνικά: Στέλιος Τρουλλάκης

Φωτογραφίες: Μάριος Κουτσουρέλης

Περισσότερες πληροφορίες:

Emmaaveofficial@gmail.com / www.instagram.com/emmaavedissianofficial

 

Φιλοκτήτης του Σοφοκλή

από την ομάδα Elephas tiliensis

 

Παρασκευή/Σάββατο/Κυριακή, από 10 Μαΐου έως 9 Ιουνίου | 21:00 |12€, 10€ (φοιτητικό, άνω 65), 5€ (κάρτα ανεργίας, ΣΕΗ) | Κρατήσεις απαραίτητες: 213.00.40.496

“Λυπήσου με, σπλαχνίσου με, σώσε με,
σκέψου μια πάλη ατέλειωτη, μια ατέλειωτη αγωνία
λυσσομανά η ανθρώπινη ζωή, πετύχεις δεν πετύχεις.”


 

Ο Φιλοκτήτης, μια παράσταση βασισμένη στο σπουδαίο έργο του Σοφοκλή, παρουσιάζεται από την ομάδα Elephas tiliensis, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Αγαρτζίδη και της Δέσποινας Αναστάσογλου, από την Παρασκευή 10 Μαΐου στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (ΚΕΤ).

Ο Φιλοκτήτης αποτελεί την πρώτη περιγραφή ψυχοθεραπευτικής διαδικασίας στην ανθρώπινη ιστορία. Οι Elephas tiliensis καταπιάνονται με την ιστορία του Φιλοκτήτη, του πιο μοναχικού ήρωα του Σοφοκλή, του πιο αποτρόπαια αδικημένου, σε μια παράσταση σχεδόν ψυχαναλυτική, που φέρει την υπογραφή του Γιώργου Μπλάνα στη μετάφραση και του Παύλου Παυλίδη στην πρωτότυπη μουσική. Σκιαγραφώντας τη θεραπευτική λειτουργία των ηρώων και τους εσωτερικούς μηχανισμούς που οδηγούν στη συνεξέλιξή τους, ο Φιλοκτήτης των Elephas tiliensis είναι μια παράσταση για τη βαθιά πίστη στις δυνατότητες του ανθρώπου να αντισταθεί και να μετατρέψει τη δυσλειτουργία σε υγεία, ψυχική και σωματική.

 

Ο Φιλοκτήτης εκστρατεύει μαζί με τους Έλληνες στην Τροία με επτά πλοία. Όμως δε φτάνει ποτέ, καθώς τον δαγκώνει ένα ιερό υδρόβιο φίδι στο νησί Χρύσα. Οι Ατρείδες - ο Αγαμέμνων κι ο Μενέλαος - μαζί με τον Οδυσσέα εγκαταλείπουν τον Φιλοκτήτη στη Λήμνο, γιατί δεν αντέχουν τα ουρλιαχτά του πόνου και τη δυσοσμία της πληγής του, που διαταράσσουν όλο το στρατόπεδο. Επί δέκα χρόνια, καθ’ όλη τη διάρκεια του Τρωικού Πολέμου, ζει σε μια σπηλιά ολομόναχος, άρρωστος, με μόνο εφόδιο το περίφημο τόξο που του χάρισε ο Ηρακλής, όταν εκείνος του έσωσε τη ζωή.

 

Στη Λήμνο φτάνουν ο Οδυσσέας και ο γιος του Αχιλλέα, ο Νεοπτόλεμος, για να πείσουν τον Φιλοκτήτη να τους ακολουθήσει πίσω στην Τροία, μιας και ο χρησμός του μάντη Έλενου έλεγε πως οι Έλληνες θα κερδίσουν τον πόλεμο μόνο με τα ανίκητα βέλη του Ηρακλή. Ο Οδυσσέας προτρέπει τον Νεοπτόλεμο να ξεγελάσει τον Φιλοκτήτη και να τον πάρει μαζί του στην Τροία. Ο Νεοπτόλεμος έρχεται αντιμέτωπος με ένα μεγάλο ηθικό δίλημμα, αλλά μπρος στην πίεση και τις υποσχέσεις του Οδυσσέα για δόξα και τιμές, υποχωρεί και με δόλο πείθει τον Φιλοκτήτη να του τα παραδώσει. Στη συνέχεια, όμως, υποκύπτει στις επιταγές της συνείδησής του κι επιστρέφει στον Φιλοκτήτη το τόξο και τα βέλη του Ηρακλή. Τέλος, μετά την παρέμβαση αυτού του τελευταίου ως από μηχανής θεού, ο Φιλοκτήτης μεταβαίνει στην Τροία, σκοτώνει με τα βέλη του τον Πάρι και φέρνει τη νίκη στους Αχαιούς.

 

Σκηνοθετικό Σημείωμα

Ο Φιλοκτήτης είναι ένα έργο για τον ανθρώπινο αγώνα. «Φύση ή εκπαίδευση, τι απ’ τα δύο υπερέχει;». Η διαλεκτική τίθεται σε διάζευξη με τη βία και τον δόλο. Κάθε πρόσωπο διακρίνεται απ’ τη σημασία που αποδίδει στη μια ή την άλλη αξία, δηλαδή την ηθική του. Έτσι καθρεφτίζει τον χαρακτήρα και την ψυχολογία του, αντιπροσωπεύοντας μόνο τη δική του επιλογή, τη δική του θέληση, την ανθρώπινη κρίση του. Με άλλα λόγια, η ψυχολογία ξεκινά με την ηθική. Η ηθική είναι αυτή που ανοίγει πρώτη τους δρόμους της εσωτερικότητας και αναδεικνύει ζητήματα πολιτικά, αξιών - όπως η φιλία, η συνεργασία, η συμπόνια κι η δικαιοσύνη - και τα συνδέει με την αρρώστια, την οδύνη αλλά και τη θεραπεία σε κυριολεκτικό και μεταφορικό επίπεδο.

 

Οι αλλαγές στον Φιλοκτήτη συντελούνται ασυνείδητα. Με τον Σοφοκλή να πλησιάζει περισσότερο - κατά παράδοξο τρόπο - τη φροϋδική ψυχολογία του ασυνειδήτου, ο θεραπευόμενος αναλαμβάνει τις ευθύνες του, αυξάνει τις επιλογές του και σταδιακά θεραπεύεται. Η σχέση του Φιλοκτήτη με τον Νεοπτόλεμο αναπτύσσεται βοηθώντας τους δυο ήρωες να θεραπευτούν, έστω κι αν ξεκινά απ’ τη μια πλευρά με δόλιο σκοπό. Ο Φιλοκτήτης είναι ένα έργο για τη δυσκολία της επιβίωσης έξω απ’ την ανθρώπινη κοινωνία, αφού η μνήμη των άλλων είναι η απόδειξη ότι κάποτε υπήρξαμε. Και ταυτόχρονα, ένα εκπληκτικό μάθημα εκπαίδευσης στην ενσυναίσθηση.


 

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας

Δραματουργική επεξεργασία - Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αγαρτζίδης, Δέσποινα Αναστάσογλου

Πρωτότυπη μουσική: Παύλος Παυλίδης

Σκηνικά, Κοστούμια: Ιωάννα Πλέσσα

Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας

Φωτογραφίες: Karol Jarek

Παίζουν: Γιούλα Μπούνταλη, Ειρήνη Μπούνταλη, Δημήτρης Αγαρτζίδης

Ευχαριστούμε την εταιρία “supertitles” για την ευγενική παραχώρηση των υπέρτιτλων.

Διάρκεια: 90 λεπτά

Teasers:

https://youtu.be/ALJR0v2TjWE & https://youtu.be/NyNVCz6Fgyg


Φωτογραφίες: https://www.dropbox.com/sh/xleihphtivz8or9/AAAKrqToqKMAyFYfDZT2RYMZa?dl=0

A Talk

από την ομάδα ΦΕΜ

Τετάρτη 5 & Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019 | 21:00 | 8€, 5€ (φοιτητικό, κάρτα ανεργίας, ΣΕΗ, ΣΕΧΩΧΟ)

Η ομάδα ΦΕΜ επιστρέφει στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων με το A Talk, για δύο παραστάσεις, στις 5 & 6 Ιουνίου. Μια συνάντηση. Μιλάς και ακούω. Ρωτάω, απαντάς. Συμφωνούμε. Οδηγώ και εσύ ακολουθείς. Αντιστέκεσαι. Αμηχανία. Το Α Talk είναι ένα ντουέτο που εξερευνά τους τρόπους με τους οποίους επικοινωνούμε και διαμορφώνουμε σχέσεις. Είναι ένας κινητικός διάλογος δύο σωμάτων που έχουν ανάγκη να κατανοήσουν και να γίνουν κατανοητά. Δημιουργούν σχέσεις αλληλεξάρτησης, φιλίας και εκμετάλλευσης, προσπαθώντας να ανακαλύψουν τι είναι αυτό που τα κινεί. Πώς θα διαλέξουν να συνεχίσουν την κουβέντα; Πρόκειται για χορό εμπνευσμένο από τη διαπροσωπική επικοινωνία, τις καθημερινές συναντήσεις και τις οικείες σχέσεις που βιώνει και δημιουργεί ένας άνθρωπος στη ζωή του. Δύο σώματα που κουβαλούν μνήμες, εμπειρίες και ανάγκες – δύο κοσμοθεωρίες – έρχονται αντιμέτωπα και προσπαθούν να συγχρονιστούν μέσα στο θόρυβο που τα περιβάλλει. Οδηγούν, ακολουθούν, ασφυκτιούν και συγκρούονται σε μια προσπάθεια να μειώσουν την απόσταση που τα χωρίζει, μία κίνηση τη φορά.

Το έργο εστιάζει στις διεργασίες της επικοινωνίας και του διαλόγου και επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τους κλασικούς ρόλους και το λεξιλόγιο που συναντάμε σε κοινωνικούς χορούς, τύπου ballroom. Προσεγγίζει τους τυπικούς «αντρικούς» και «γυναικείους» ρόλους ως κατασκευασμένες δομές, χτισμένες από ένα σύνολο κανόνων επικοινωνίας. Επιχειρεί να αποδομήσει αυτούς τους ρόλους και να μπλέξει τους κανόνες μέσα από ένα παιχνίδι lead-follow, πρόθεσης και αφής.

Το A Talk παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβρη του 2018 στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και αργότερα, τον Δεκέμβρη της ίδιας χρονιάς, στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων. Κατά τη δημιουργία του έργου η ομάδα φιλοξενήθηκε από το Κέντρο Μελέτης Χορού Ι. & Ρ. Ντάνκαν, την άνοιξη του 2018, και συμμετείχε στο πρόγραμμα «Ανοιχτές Πόρτες, 2η Πλατφόρμα Νέων Δημιουργών» που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ, σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Συντελεστές:

Χορογραφία – ερμηνεία: Ερικέτη Ανδρεαδάκη, Δανάη Μορφονιού

Μουσική επιμέλεια: Αγγελική Καράμπελα

Φωτισμοί: Γιάννης Ζέρβας

Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Ντόκος

Διάρκεια: 40’

Το Μουσικό Σώμα

σεμινάριο με τον Jean-Jacques Lemêtre

Σάββατο 22 & Κυριακή 23 Ιουνίου 2019, 10:00 – 16:00

Κόστος συμμετοχής: 60€, 45€ (με κάρτα ανεργίας)

(περιορισμένος αριθμός συμμετοχών)

Το σεμινάριο Το μουσικό σώμα απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς, χορευτές, performers, τραγουδιστές και μουσικούς που ενδιαφέρονται να πειραματιστούν με τις ηχητικές δυνατότητες του σώματός τους.

 

Το σεμινάριο βασίζεται στη μοναδική εμπειρία του Jean-Jacques Lemêtre, εμβληματικού συνθέτη, μουσικού και οργανοποιού του Θεάτρου του Ήλιου (Théâtre du Soleil) εδώ και πολλές δεκαετίες.

 

Ομαδικές και ατομικές ασκήσεις θα προταθούν, οδηγώντας σε μια διαδικασία μουσικής διεργασίας. Η πρακτική αυτή δίνει τη δυνατότητα να διερευνηθεί εξειδικευμένα η γλώσσα του κάθε ατόμου, όχι μόνο μέσω της φωνής αλλά και μέσω του σώματος.

 

Οι μαθητές του σεμιναρίου θα αξιοποιήσουν τις ρυθμικές, μελωδικές και αρμονικές δυνατότητες του σώματος, επικεντρωμένοι στα βήματα, τις μετατοπίσεις, τις κινήσεις, τους συσχετισμούς, τις ανάσες, την ταχύτητα του λόγου και τα σημάδια του. Όσοι είναι μουσικοί μπορούν να φέρουν μαζί τους κάποιο μουσικό όργανο.

Jean-Jacques Lemêtre

 

Εμβληματική προσωπικότητα του Θεάτρου του Ήλιου (Théâtre du Soleil), για το οποίο υπογράφει όλες τις μουσικές συνθέσεις εδώ και τριάντα χρόνια, ο Jean-Jacques Lemêtre είναι μουσικός, συνθέτης, οργανοποιός, δημιουργός και συλλέκτης 2800 μουσικών οργάνων όλων των εποχών, τα οποία προέρχονται από όλα τα μέρη του κόσμου και τα οποία παίζει εφόσον πρώτα τα επισκευάσει με τον δικό του τρόπο. Έχει ασχοληθεί με το τσίρκο, το καμπαρέ, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το χορό. Όντας ο πρώτος που διηύθυνε στη Γαλλία τα έργα του Moondog, ο Jean-Jacques Lemêtre δημιούργησε στο Μόντρεαλ στις 5 Νοεμβρίου 2012 ένα αντισυμβατικό έργο με τίτλο Babel. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, ο καλλιτέχνης καταγράφει αδιάκοπα ομιλούσες φωνές ανδρών, γυναικών και παιδιών, από 1800 και πλέον γλώσσες και διαλέκτους, τις οποίες συγκέντρωσε από συζητήσεις που έκανε σε όλο τον πλανήτη με τη συνδρομή διερμηνέων. Από τα ηχητικά αυτά σύνολα συνέθεσε την όπερά του, αντικαθιστώντας την ορχήστρα με τις φωνητικές συνομιλίες. Με τον Jean-Jacques Lemêtre η μουσική σύνθεση βρίσκει την κεντρική της θέση στη δραματουργική επεξεργασία ενός θεάματος, υπενθυμίζοντας ότι στη βάση του θεάτρου υπάρχει η μουσική. Σύμφωνα με αυτόν, στη μαθητεία των τεχνών, το θέατρο, ο χορός και η μουσική δεν πρέπει να διαχωρίζονται. Μια πραγματική συνύπαρξη μεταξύ μουσικού, σκηνοθέτη και performer (ηθοποιού ή χορευτή) πρέπει να επιτευχθεί για τη δημιουργία. Μέσα σε αυτή τη σύνθετη σχέση δε θα έπρεπε να γίνεται άμεσα αντιληπτό ποιος οδηγεί και ποιος καθοδηγείται: ξεπερνώντας την απεικόνιση ή την υποστήριξη, ο μουσικός (ή ο συνθέτης) του θεάτρου πρέπει να αποφεύγει το αυστηρό και αναγκαστικό τέμπο, να μην προσκολλάται σε αγκυλώσεις των μουσικών μέτρων, αλλά να ακολουθεί, να ωθεί, να συμμετέχει στη δράση αναζητώντας τη μουσική του σώματος. Αυτή θα πρέπει να βρίσκεται διαρκώς εν κινήσει, εφόσον κάθε μέρα είναι διαφορετική για τον ηθοποιό (ή τον χορευτή). Και καθώς το σώμα τους αποτελεί το μουσικό κλειδί, θα πρέπει να είναι επίσης το ιπτάμενο χαλί του, δηλαδή η βάση και η μήτρα του που βρίσκονται σε διαρκή επιφυλακή για το ελάχιστο που το ανθρώπινο σώμα παράγει όταν ξεκινά να παίζει.

Πληροφορίες σεμιναρίου:

Σάββατο 22 & Κυριακή 23 Ιουνίου 2019

Ώρες: 10:00 -16:00 (2 πεντάωρα μαθήματα και μεσημεριανό διάλειμμα μίας ώρας).

Αιτήσεις: info@polychorosket.gr, 213.00.40.496 και 69.45.34.84.45

Κόστος συμμετοχής για όλο το διήμερο: 60€, 45€ (με κάρτα ανεργίας), περιορισμένος αριθμός συμμετοχών.

 

Εσωτερικά τοπία – σεμινάριο δημιουργίας ντοκιμαντέρ

| με τον Χρήστο Καρακέπελη και τη Νατάσα Σέγκου |

από τις 2 Δεκεμβρίου 2018 μέχρι τις 9 Ιουνίου 2019 | κάθε Κυριακή | 12:00 – 16:00 |

κόστος συμμετοχής (26 τετράωρα ομαδικά μαθήματα, συν κατ’ ιδίαν συναντήσεις):

600€ (τα δίδακτρα καταβάλλονται τμηματικά)

Για πέμπτη συνεχή χρονιά ο σκηνοθέτης Χρήστος Καρακέπελης και η σεναριογράφος Νατάσα Σέγκου πραγματοποιούν στο ΚΕΤ ένα σεμινάριο δημιουργίας ντοκιμαντέρ με τίτλο Εσωτερικά Τοπία. Το σεμινάριο δομείται πάνω στις συγκεκριμένες ιδέες των ταινιών που οι συμμετέχοντες επιθυμούν να υλοποιήσουν. Στόχος του είναι να αναπτυχθούν οι ιδέες στη διάρκεια των μαθημάτων, ώστε στο τέλος του σεμιναρίου να έχουν μορφοποιηθεί σε ένα σενάριο, σ’ ένα εργαλείο ικανό να στηρίξει τη συνέχεια μιας παραγωγής.

 

 

 

 


κέντρο ελέγχου τηλεοράσεων

Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α
11361 Κυψέλη, Αθήνα

213.00.40.496 & 69.45.34.84.45

ΠΡΟΣΒΑΣΗ με αυτοκίνητο: εύκολο παρκάρισμα | με λεωφορείο (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8 | με τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14 | (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4 | με ΗΣΑΠ: Άγιος Νικόλαος (15 λεπτά με τα πόδια)


https://polychorosket.gr

https://www.facebook.com/tvcontrolcenter/

https://twitter.com/tvcontrolcenter

https://www.instagram.com/tvcontrolcenter/


https://www.flickr.com/photos/polychorosket/albums/


Το γαλλικό συνδικάτο SYNDEAC (Συνδικάτο των Καλλιτεχνικών και Πολιτισμικών Εταιρειών) υποστηρίζει το πρόγραμμα του ΚΕΤ για τη σεζόν 2018-19.

https://www.syndeac.org/

© 2019 Radio Reboot